Sunday, December 6

Forgiveness


"You will never know the struggle of me to be a good friend on your eyes. But it never happen till you give a chance to yourself for forgiveness"


Ya Allah, jauhkan aku dari rasa putus asa ini. Tenangkan aku dengan nikmatMu yang lain. Janganlah Engkau biarkan aku terlena dalam kesusahan yang membawa kesan buruk dalam diriku. Jadikan aku seorang hamba yang kuat untuk menghadapi ujian hidup. Sesungguhnya Engkau lebih besar dari segala masalahku. 

****

1 semester dah berlalu, keadaan masih tak berubah. penuh dengan rahsia dan umpatan. rasa tidak puas hati masih lagi lekat dalam diri masing-masing. entah sampai bila nak selesai. atau biarkan masalah selesai dibawa waktu ? tepuk dada tanya selera. tak ada apa yang penting saat ini daripada memperbaik semula keadaan yang dah musnah. hubungan yang mulai renggang dan tiada kepastian dan jaminan untuk berbaik.. sejujurnya, rindu masa berbaik dulu. sampai satu saat, airmata yang ceritakan mcm mana rindunya nak berbaik. Semoga kita dapat menerima kekurangan masing-masing.

2 comments: